چرایی:

علت ایجاد این کندو دانش‌سازه، مارکتینگ و نوآوری است.

چیستی:

  • بخش نرم‌افزاری و تولید App رویکرد نوینی در رابطه با ارائه خدمات فن‌پایه؛
  • زیرساخت فناوری با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در جهت کاربرد عمومی و مردمی؛
  • ایجاد نوآوری‌های فناورانه در ارائه خدمات دانشگاهی به جامعه؛
  • فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی؛
  • فناوری‌های نوظهور همانند علوم شناختی، هوشمندسازی و اینترنت اشیا؛
  • حمایت فناورانه از ایده‌های دانشگاهی.

چگونگی:

  • تهران مپ؛
  • بازی‌سازی با محوریت جامعه و شهر دانش؛
  • تولید اسباب بازی و صنایع نرم جامعه محور؛
  • بازی‌ها و انیمیشن‌های علمی؛
  • تولید سفارشات فن‌محورانه جامعه دانشگاهی؛
  • ایجاد زیرساخت‌های آموزش مجازی برای دانشگاه و جامعه؛
  • حمایت از تهیه و تولید نرم افزارهای تخصصی رشته‌های مختلف اعم از خرید، اشتراک‌گذاری و…؛
  • تولید سامانه‌های نوین علمی (سامانه اطلاع‌رسانی عمومی و…)؛
  • تولید سامانه نشر الکترونیک مدرس؛
  • تولید دستگاه کتابخوان؛
  • خرید امتیاز بلاک‌چین آزمایشگاه‌ها.